Tuesday, December 29, 2009

mase cuti..



arrr,,... tak puas cuti5 hari..mcm2 peristiwa aku dapat, hari pertama pegi tengok jerat lain di cari lain yang dapat, aku dapat tikus besar..tikus bulan rasenye name die, ade gambar kt ats tu.oleh kerane kite sume makhluk allah, dengan sabarnye aku lepaskan tikus tu..dah la..bau busuk,garang lak tu..cian..die, hari kedua aku pegi pikat burung serindit, ha2.. best gak dapt due ekor cuaca x mengizinkan.
hari ketiga aku jumpe sorang pakcik,aku pegi rumah die ade banyak pikat ah ori yang die bela...siap boleh lepas keliling rumah..perk...geram tol rasenye..last2 die bagi aku sekor utk buat baka punye..tapi liar mcm tikus x bleh duk diam kt dlm sangkar.
kokok die pagi tadi...perk..menusuk kalbu beb!
hari keempat.. pagi2 lgi aku bawak pikat aku yng de masalah tu...tapi kali ni die ok,kokok punye kokok ah datang..dlm hati aku dapat lah kali ni..tpi hampir satu meter ah dgn pikat aku tibe2..sorang hamba allah entah dari mane die datang jalan macm org mabuk..jalan2 sepak rumput, ape lgi ah tu cabut la...aku dgn penuh sabar tenye die, rupe2nye die gah cari belalang nk buat umpan pancing...aku ambik pikat pegi tengok member pikat serindit best gak..
pagi tadi awal2 aku bangun nk dgr ah baru aku kokok...tenang hati sambil2 tlg wife kt dapur...
siap2 terus pecut kete 2 jam sampai tmpat keje..

2 comments: