Wednesday, December 23, 2009

mengalah(mmerit!)


hai kawan2 yg banyak pengalaman tu..aku nak mintak pendapat korang ni..pikat aku slalu mengalah bile ah datang nk laga,aku x thu kenape...yg aku thu pikat aku tu muda lgi..tapi kalau ah yg tua masuk aku leh trime mungkin die takut tpi..aku test dgn ayam yg baru nk blajar kokok pn die jadi camtu gak..
mula2 die nk jdi cam tu..ade member pinjam pastue lepas die pulang blik kt aku..pikat aku dah jdi cam ni..aku tak thu la die g pikat ah ke pikat babi hutan ke...kepada kwn2 yang thu camne nak bgi pulih penyakit pikat aku ni..bleh coment kt blog aku ni..

9 comments:

  1. rasanya pikat ni dah tewas...pada kebiasaanya pikat baru jgn dibiarkan belaga..selepuk 2 boleh lah....Boleh di ubati tp bergantung pada pikat tu juga.Ada yg dlm 3 4 bln pulih dan ada yg lama tp bukan 100%...makanan menaikan semangat seperti ulat buluh di beri 2 hari sekali dgn kadar seekor.Tempatkan pikat dgn ayam betina seekor atau lebih.Cuba dulu.

    ReplyDelete
  2. salam bro,byk ke ah?
    idak ke nk lego sekor?

    ReplyDelete
  3. ah tu bayak...tapi yng nk dijadikan pikat je suasah nk dpat,.

    ReplyDelete
  4. salam bro..aku rasa pikat ko ni kalah kebun..tu yg jem..tapi ayam pikat muda xpe..leh pulih.lagi2 kalau dah kacuk byk kali.kalau pikat kacuk sekali atau ayam hutan jati mmg makan masa...

    ReplyDelete
  5. salam bro...sy bkn arif sngt tnttg ah ni bru jer belajar...tp dari pengalaman2 lalu kalau pikat jd mcm ni sy akn tangkap semua bapak kt umah sy tu..sy akn lepaskn pikat tu mengawal semua ibu2 aym kt luar..insya'allah semangat dia akn pulih spt sediakala...

    ReplyDelete
  6. beres bos sye dh cube...nampak semakin garang dh...

    ReplyDelete
  7. Kalo laga dgn kentang confirm tak bacul.. hahaha

    ReplyDelete
  8. Sama kes dgn ayam pikat muda aku.. cuma yg ni terkejut dengan kehadiran AH yg terbang dari pokok sawit tinggi terus depan pikat dan serang pikat..lintang pukang terus pikat aku.. ntah mcm mana lah nak bagi kuatkan semangat tarung nya semula...aku rasa pikat aku tu fikir helang dan mungkin sebab muda blom ada pengalaman

    ReplyDelete